dilluns, 6 de maig del 2013

Diferents tècniques de pintar:


Al voltant dels 3 anys, poden començar a pintar amb el pinzell, explicant-los com s'ha d'utilitzar, netejar

i guardar. Podem afegir més colors i deixar que el nen experimenti lliurement, variant suports i donant-

los el temps que necessitin. 

El/la nen/a aprèn a discriminar materials i mètodes d'aplicació, desenvolupa la coordinació ócul-manual, 

exercita les seves habilitats motrius i les desenvolupa, s'acostuma a les normes i adquireix hàbits 

d'ordre i neteja. 

· Tècnica de "chorreo". 

S'ha de donar al/la nen/a un suport vertical però lleugerament inclinat en la seva part inferior. 

El/l'educador/a posarà a la disposició del/al nen/a un recipient amb *témpera barrejada amb una mica

d'aigua i mostrarà al/la nen/a com pressionar al pinzell sobre el suport per fer que la pintura rellisqui. 

El/la nen/a experimenta i aprèn que existeix relació entre pressió que exerceix amb el pinzell i la 

velocitat amb la qual la pintura descendeix sobre el suport. 

· Tècnica de degoteig.

Deixar que la pintura es llisqui pel pinzell fins a xocar contra el suport escollit, el /la nen/a observa com 

s'estavella la pintura i com deixa diferents formes. La posició més adequada és un suport gran en el 

sòl i el/la nen/a dempeus amb un recipient de pintura en una mà i el pinzell sobre l'altra. 

Està tècnica permet exercitar la paciència i el control muscular fent un petit moviment amb la nina 

perquè el pinzell degoti. 


· Tècnica de l'esquitxat. 

Consisteix a untar el pinzell amb pintura i , mitjançant un enèrgic cop de nina estavellar la pintura 

sobre el suport triat. Els moviments poden ser suaus, enèrgics o repetits en funció de la intencionalitat. 

Es pot treballar de forma individual i *grupal, sobre suports de diferents materials com a paper, fusta, 

cartró, plàstic dur, etc i en posició vertical i horitzontal. Les activitats que es realitzen amb aquesta 

tècnica requereixen molt espai i embruten bastant, es pot organitzar un petit taller on treballar-les. 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada